No pain. The world is a wonderful whisper for those who can listen, if necessary in silence.

20180822

Dittatore

Dictator - Daron Malakian and Scars on Broadway (2018)

Strana la storia di questo che potrebbe essere il secondo album degli Scars on Broadway (il primo fu l'omonimo del 2008, quando la band era formata, oltre che da Daron Malakian, da John Dolmayan alla batteria, anche lui nei System of a Down, da Franky Perez all'altra chitarra, e daDanny Shamoun alle tastiere), ma anche il sesto disco dei System of a Down. Vi dico questo, perché, ascoltandolo, qualche sospetto mi era venuto, poi, documentandomi, viene fuori che Daron Vartan Malakian, multistrumentista di chiare origini armene (anche se è nato a Los Angeles, California, da Vartan e Zepur Malakian, immigrati in US da Mosul, Iraq, dove le rispettive famiglie si erano stabilite molti anni prima, in fuga dal genocidio armeno), chitarrista e principale compositore dei SOAD, aveva composto questo disco già nel 2012, quando, come adesso, i quattro amici e compagni di band parlavano della possibilità di registrare un sesto disco, e poi, stanco di aspettare, è entrato nel suo studio ed ha registrato, in 10 giorni, tutte le parti, batteria e voce comprese. L'attesa nella pubblicazione è motivata dalle stesse ragioni: il fatto che la possibilità di registrare con gli altri fosse ancora nell'aria. Detto tutto ciò, il disco è molto interessante. Così come le cose che ha sempre scritto Malakian, il disco è rabbioso, molto metal e pure punk, molto medio-orientale, con liriche anche feroci, e anche momenti divertenti e caricaturali. Due cover chiudono il disco: Gie Mou (figlio mio) del greco Stamatis Kokotas, in versione strumentale, molto bella, e Assimilate degli Skinny Puppy. La copertina, così come quella del primo disco degli Scars on Broadway, e quelle di Mezmerize e Hypnotize dei SOAD, è del padre di Daron, Vartan Malakian.

Strange, the story of this, that could be the second album of the Scars on Broadway (the first was the homonymous of 2008, when the band was formed, as well as by Daron Malakian, by John Dolmayan on drums, also in the System of a Down, from Franky Perez on the other guitar, and from Danny Shamoun on keyboards), but also the sixth album of the System of a Down. I tell you this, because, listening to it, some suspicion came to me, then, documenting me, it turns out that Daron Vartan Malakian, a multi-instrumentalist with clear Armenian origins (even though he was born in Los Angeles, California, by Vartan and Zepur Malakian, immigrants in US from Mosul, Iraq, where the respective families had settled many years before, fleeing from the Armenian genocide), guitarist and main composer of SOAD, has composed this album as early as 2012, when, as now, the four friends and bandmates they talked about the possibility of recording a sixth record, and then, tired of waiting, he entered his studio and recorded, in 10 days, all the parts, drums and voice included. The wait in the publication is motivated by the same reasons: the fact that the possibility of recording with others was still in the air. Having said all this, the album is very interesting. As well as all the things Malakian has always written, the album is rabid, very metal and even punk, very Middle Eastern, with even fierce lyrics, and also funny and caricatural moments. Two covers close the record: Gie Mou (my son) of the Greek Stamatis Kokotas, in an instrumental version, very beautiful, and Assimilate by Skinny Puppy. The cover, as well as that of the first album of the Scars on Broadway, and those of Mezmerize and Hypnotize of the SOAD, is by Daron's father, painter Vartan Malakian.

Nessun commento: