No pain. The world is a wonderful whisper for those who can listen, if necessary in silence.

20170517

Vita amore carne ossa

Life Love Flesh Blood - Imelda May (2017)

Quinto disco per la cantante, compositrice e pluri-strumentista irlandese, disco che segna l'allontanamento, non sappiamo se momentaneo oppure no, dal rockabilly che l'ha fatta conoscere. Imelda May possiede una voce impressionante, potrebbe cantare di tutto; stavolta si è messa nelle mani di T Bone Burnett, uno che ne sa, e pare abbia ricevuto amorevoli consiglio dall'amico e compaesano Bono. Il disco segue di qualche anno il suo divorzio. Detto questo, seppure la voce sia sempre e ancora decisamente sopra la media, il disco non è di quelli che lasciano troppo il segno. La May, piacente quarantaduenne, non esalta quando si cimenta con cose soft rock (The Longing, Game Changer, Leave Me Lonely, Human), non convince abbastanza quando si muove verso l'americana (The Girl I Used To Be, Levitate, Sixth Sense), mentre è sempre molto valida quando inserisce del jazz dentro i suoi pezzi (Call Me, Black Tears, How Bad Can A Good Girl Be). Disco non esaltante, ma speriamo che Imelda trovi la sua strada con i prossimi lavori.



Fifth album for the Irish singer, composer and multi-instrumentalist, a work that marks the outgoing, we do not know if momentarily or not, from the rockabilly that made it known to her. Imelda May has an impressive voice, she could sing everything; this time she put himself in the hands of T Bone Burnett, one who knows, and seems to have received loving advice from her friend and compatriot, Bono. The album follows her divorce, happened two years ago. That being said, even if the voice is always and still decisively above average, the album is not the ones that leave too much sign. May, a beautiful 42 years old, does not thrill when she comes up with soft-rock stuff (The Longing, Game Changer, Leave Me Lonely, Human), she does not convince enough when she moves to Americana (The Girl I Used To Be, Levitate, Sixth Sense), while it is always very good when she inserts jazz into her songs (Call Me, Black Tears, How Bad Can A Good Girl Be). Album not exciting, but we hope Imelda finds her way in the next few jobs.

Nessun commento: