No pain. The world is a wonderful whisper for those who can listen, if necessary in silence.

20180131

Tempio

Khram - Arkona (2018)

Adesso ci occupiamo dell'ottavo disco della band russa Arkona (che prende il nome dalla località che ospita il sito archeologico di Jaromarsburg, Capo Arkona), catalogati sotto l'umbrella term di pagan metal (leggetevi la spiegazione, è interessante), e capitanati, nonché fortemente voluti inizialmente, dalla leader/cantante Maria Arkhipova, detta Masha Scream, e sposata con uno dei membri, il chitarrista Sergei Atrashkevich, detto Lazar.
Band di buon successo in patria, ma famosa anche nel resto d'Europa e negli US, suona un metal dalle aperture epiche, tanto per darvi delle coordinate, meno cupo di quello dei rumeni Negura Bunget, ma come loro, fa uso di strumenti etnici e della tradizione folk, e in passato ha coinvolto cori e musicisti tradizionali. La voce di Masha è ottima sia nelle parti pulite che in quelle gutturali, e il lavoro risulta di grande impatto epico, con diversi pezzi molto lunghi ed articolati. La lingua usata è il russo, e le liriche sono ispirate dal folclore russo e dalla mitologia slava. L'artwork è a cura dell'artista belga Kris Verwimp, che collabora con loro dal loro quarto disco Ot serdtsa k nebu.



Now we take care of the eighth album of the Russian band Arkona (which takes its name from the site that houses the archaeological site of Jaromarsburg, Cape Arkona), cataloged under the umbrella term of pagan metal (read the explanation, it is interesting), and captained , as well as initially fiercely wanted, by the leader/singer Maria Arkhipova, called Masha Scream, and married to one of the members, the guitarist Sergei Atrashkevich, called Lazar.
A band of good success at home, but now also famous in the rest of Europe and the US, it plays a metal with epic openings, just to give you coordinates, less gloomy than that of the Romanians Negura Bunget, but like them, makes use of ethnic instruments and of folk tradition, and in the past involved traditional choirs and musicians. Masha's voice is excellent both in the clean and in the growling parts, and the work is of great epic impact, with several very long and articulated tracks. The language used is Russian, and the lyrics are inspired by Russian folklore and Slavic mythology. The artwork is by the Belgian artist Kris Verwimp, that is working with them since their fourth album Ot serdtsa k nebu.

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