No pain. The world is a wonderful whisper for those who can listen, if necessary in silence.

20171025

Gigli

Lilies - Melanie De Biasio (2017)

Non è certamente un'artista prolifica, la belga De Biasio: debutto (A Stomach is Burning) nel 2007, secondo disco (No Deal) nel 2013, un EP con un solo, lunghissimo pezzo (Blackened Cities, molto bello) nel 2016, e adesso un nuovo, terzo disco, questo, piuttosto breve. Breve si, ma bello bello, basico come creazione (la cantante e flautista ha voluto ritirarsi senza band, col suo microfono da pochi soldi, il suo computer con il suo Pro-Tools, e "tornare al seme della creatività" - ascoltare Sitting in the Stairwell per credere), ma affascinante per la padronanza del songwriting, che spazia dal gospel al trip-hop, mantiene una base standard jazz, la colora di scuro come le storie che racconta nei testi, e il risultato è al tempo stesso, classico e moderno. Senza virtuosismi, né strumentali, né tantomeno vocali, la De Biasio è una di quelle artiste che riconciliano con l'arte della musica, e ci ricordano quanto può essere semplice e bellissima.



She is certainly not a prolific artist, Belgian De Biasio: debut (A Stomach is Burning) in 2007, second album (No Deal) in 2013, one EP with a single track (Blackened Cities, very beautiful) in 2016, and now a new, third album, also this, rather short. Short, but beautiful, basic as its creation (the singer and flutist wanted to retire herself, without band, with her cheap microphone, her computer with her Pro-Tools, and "return to the seed of creativity" - listen to "Sitting in the Stairwell" to believe her), but fascinating by the mastery of songwriting, ranging from gospel to trip-hop, maintains a standard jazz base, she colors everything of dark as the story she tells in the lyrics, and the result is at the same time classic and modern. Without virtuosity, no instrumental or vocal, De Biasio is one of those artists who reconcile you with the art of music, and remind us of how simple and beautiful it can be.

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