No pain. The world is a wonderful whisper for those who can listen, if necessary in silence.

20171015

Sotto copertura

Under Cover - Motorhead (2017)

Odio lo sfruttamento intensivo dei morti, cosa che gli eredi e le case discografiche, al contrario, amano. Lo sfruttamento di Lemmy da morto è già cominciato l'anno passato con il live Clean Your Clock, del quale parleremo più avanti, e continua con questa raccolta di cover, contenente 11 pezzi, dei quali 8 già pubblicati su vari dischi tributo (Hell Bent Forever, Twisted Forever, Metallic Attack) o su loro dischi (We Are Motorhead, March or Die, Bastards, Bad Magic), un "mezzo" inedito (una versione alternativa di Starstruck, rispetto a quella pubblicata su This Is Your Life, tributo a Ronnie James Dio del 2014, ma sempre con Biff Byford dei Saxon alla voce), e due pezzi totalmente inediti: Heroes di Bowie, e Rockaway Beach dei Ramones. A parte i brividi di sentire una signature song (non solo di un artista, ma forse anche di una generazione) di un mostro sacro, ri-suonata da altri mostri sacri (seppur di nicchia, una nicchia però piuttosto ampia), il disco, seppur godibile, non aggiunge niente alla storia dei Motorhead, ma ci ricorda tutti i loro limiti, insieme ai loro pregi: confinati dentro un genere ben definito, un genere che però loro stessi hanno contribuito enormemente a definire.



I hate intensive exploitation of the dead, thing which heirs and record company, on the contrary, they love. The exploitation of Lemmy's death has already begun the past year with the live record "Clean Your Clock", of which we will talk later on, and continues with this collection of covers, containing 11 tracks, of which 8 have already been released on various tribute records ("Hell Bent Forever", "Twisted Forever", "Metallic Attack") or their own records ("We Are Motorhead", "March or Die", "Bastards", "Bad Magic"), one "half" unreleased (an alternate version of "Starstruck", compared to that published on "This Is Your Life" tribute to Ronnie James Dio of 2014, but always with Saxon's singer Biff Byford), and two totally unreleased tracks: Bowie's "Heroes", and Ramones' "Rockaway Beach". Apart from the chills of hearing a signature song (not just of an artist, but perhaps of a generation) of a sacred monster re-played by other sacred monsters (albeit from a niche, but a niche though rather wide), the album, though enjoyable, adds nothing to the story of Motorhead, but remembers all of their limitations, along with their merits: confined within a well-defined genre, a genre of which, however, they had contributed enormously to its own definition.

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