No pain. The world is a wonderful whisper for those who can listen, if necessary in silence.

20200831

Fantasmi

Ghosts V Together / Ghosts VI Locusts - Nine Inch Nails (2020)

Il decimo e l'undicesimo disco della creatura di Trent Reznor, sono due dischi totalmente strumentali, intesi come prosecuzione del loro sesto disco Ghosts I-IV del 2008. I dischi sono stati pubblicati il 26 di marzo di questo 2020, gratis, in segno di solidarietà verso i fans, aggiungendo sul loro sito una nota che sottolinea "Sebbene ognuno di noi si definisca come un tipo antisociale che preferisce stare da solo, questa situazione ci ha davvero fatto apprezzare il potere e il bisogno di CONNESSIONE.", in riferimento al lockdown.
Diciamocelo francamente: sono lontanissimi i fasti di The Downward Spiral, e probabilmente non torneranno mai più, ma sappiamo benissimo che Reznor, da qualche anno supportato da Atticus Ross, è un grande musicista. Ecco quindi che musica di questo genere, quella che può servire da colonna sonora all'arte visiva intendo, potrebbe senza dubbio essere una svolta decisiva per il futuro dei NIN. Come che sia, i dischi sono ovviamente intriganti, forse il V più meditativo del VI, adatti ad un ascolto concentrato e sognante. Qualcosa di completamente diverso.



The tenth and eleventh album of Trent Reznor's creature, are two totally instrumental discs, intended as a continuation of their sixth album Ghosts I-IV of 2008. The discs were released on March 26 of this 2020, for free, as a sign of solidarity with the fans, adding a note on their site that emphasizes "As the news seems to turn ever more grim by the hour, we've found ourselves vacillating wildly between feeling like there may be hope at times to utter despair—often changing minute to minute. Although each of us define ourselves as antisocial-types who prefer being on our own, this situation has really made us appreciate the power and need for CONNECTION.", in reference at lockdown.
Let's face it frankly: the glories of The Downward Spiral are very far away, and they will probably never return, but we know very well that Reznor, supported by Atticus Ross for a few years, is a great musician. So here is that music of this genre, the one that can serve as a soundtrack to visual art, I mean, could undoubtedly be a decisive turning point for the future of NIN. Whatever it is, the records are obviously intriguing, perhaps the most meditative V of the VI, suitable for a concentrated and dreamy listening. Something completely different.

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