Il dodicesimo album in studio della band svedese (con cantante canadese; dato che segna l'avvicendamento alla seconda chitarra tra Jeff Loomis, statunitense e uscente, con Joey Concepcion, svedese, entrante, la band torna ad essere a maggioranza, appunto, svedese) cementa il loro stile, ormai abbastanza prevedibile, un melodic death metal preciso, ben prodotto, fin troppo patinato. L'unica "deviazione" è marcata dalla cover dei francesi Blaspheme, Vivre Libre, dove Alissa White-Gluz canta non solo totalmente "clean", ma pure in francese.
The twelfth studio album by the Swedish band (with a Canadian singer; since it marks the changeover at second guitar between Jeff Loomis, an American and leaving, and Joey Concepcion, a Swedish, incoming, the band returns to being, in fact, a majority Swedish) cements their style, by now quite predictable, a precise, well-produced, almost too glossy melodic death metal. The only "deviation" is marked by the cover of the French Blaspheme, Vivre Libre, where Alissa White-Gluz sings not only totally "clean", but also in French.
Nessun commento:
Posta un commento