No pain. The world is a wonderful whisper for those who can listen, if necessary in silence.

20180725

Il futuro e il passato

The Future and the Past - Natalie Prass (2018)

Il "difficile secondo album" della piacevole scoperta di pochi anni fa Natalie Prass, prodotto sempre dal vecchio amico (si conoscono dai tempi della scuola) Matthew E. White, ma senza Trey Pollard (presente come co-produttore sul disco d'esordio; qua non c'è, bensì la stessa Prass figura come co-produttrice), denota a mio modesto parere da una parte, sempre un'ottima vena compositiva, ma dall'altra una situazione interlocutoria, sulla direzione da seguire. Le canzoni di Natalie sono di due tipologie: quelle che potremmo definire retro soul, e, per semplificare, carine e allegre, e quelle più baroque pop, un poco più intimiste, quelle, per intenderci, dove lei stessa canta con tonalità più basse, che, sempre secondo me, risultano più intriganti, e la rendono amabile a livelli altissimi. Il disco è composto quindi da dodici canzoni che alternano l'uno e l'altro indirizzo, entrambi molto piacevoli e ben fatti, ma il risultato poteva essere molto più emozionale. Chissà cosa succederebbe se la 32enne nativa di Cleveland, Ohio, abbandonasse l'ala protettiva del barbuto White.



The "difficult second album" of the pleasant surprise of a few years ago Natalie Prass, still produced by her old friend (they know each other from school) Matthew E. White, but without Trey Pollard (present as a co-producer on the debut album; here there is not, but the same Prass figure as co-producer, this time), denotes in my humble opinion on the one hand, always an excellent compositional vein, but on the other an interlocutory situation, on the direction to follow. The Natalie songs are of two kind: those that could be called retro-soul, and to simplify, pretty and cheerful, and the more baroque pop, a little more intimate, for instance, the ones where she sings with lower tones, which, according to me, are more intriguing, and make her lovable at very high levels. So the album is composed of twelve songs that alternate between one and the other address, both very pleasant and well done, but the result could be much more emotional. Who knows what would happen if the girl of 32-year-old native of Cleveland, Ohio, abandoned the protective wing of the bearded White.

Nessun commento: