No pain. The world is a wonderful whisper for those who can listen, if necessary in silence.

20160804

Il suono di Freetown

Freetown Sound - Blood Orange (2016)

Personaggino interessante questo Devonté Dev Hynes (nato David Joseph Michael Hynes), londinese di padre sierraleonese (da qui il titolo di questo disco): già nei Test Icicles, poi da solo come Lightspeed Champion (due dischi), adesso come Blood Orange (qui al terzo disco), ha lavorato come autore per FKA twigs, Kylie Minogue, Solange Knowles, Sky Ferreira, Tinashe, Florence and the Machine, Carly Rae Jepsen, Diana Vickers, Chemical Brothers, ha collaborato con i Basement Jaxx, ha scritto un comic book e un paio di libri di racconti brevi.
Questo disco, leggerissimo ma interessante, indefinibile (come ha detto lui stesso) perché non troppo nero, affonda le mani in una certa dance anni '80 (in molti passaggi mi è parso di sentire gli Wham e altre cose ancora più indietro nel tempo), e al tempo stesso si avvale di una pletora di voci femminili pop (Carly Rae Jepsen, Better Than Me, Empress Of, Best To You, Debbie Harry, E.V.P., Nelly Furtado, Hadron Collider, Zuri Marley, Love Ya, ed altri ospiti meno blasonati, ma altrettanto efficaci), riuscendo tutto sommato a dare alla luce un disco omogeneo e piacevolmente pop.


Interesting character this Devonté Dev Hynes (born David Joseph Michael Hynes), London-born, by Sierra Leonean father (hence the title of this disc): already in the Test Icicles, then alone as Lightspeed Champion (two albums), now as Blood Orange (here the third album), worked as a writer for FKA twigs, Kylie Minogue, Solange Knowles, Sky Ferreira, Tinashe, Florence and the Machine, Carly Rae Jepsen, Diana Vickers, Chemical Brothers, has collaborated with Basement Jaxx, wrote a comic book and a couple of short story books.
This album, lightweight yet interesting, indefinable (as he himself said) because not too black, fishing with both hands into some dance music from the 80s (in many passages I thought I heard Wham and other things even further back in time) , and at the same time it makes use of a plethora of pop female voices (Carly Rae Jepsen, "Better Than Me", Empress Of, "Best to You", Debbie Harry, "E.V.P.", Nelly Furtado, "Hadron Collider", Zuri Marley, "Love Ya", and other guests less noble, but equally effective), succeeding after all to give birth to a homogeneous album, and nicely pop.

Nessun commento: