No pain. The world is a wonderful whisper for those who can listen, if necessary in silence.

20210917

Teoria dell'attaccamento

Attachment Theory - Nicole Sabouné (2021)


Terzo album per Amanda Marina Nicole Sabouné da Sölvesborg, Svezia. Ne abbiamo già parlato brevemente, giusto per provare a "coprire" tutte le artiste che, un po' alla volta, vengono inserite nella categoria death gospel (che, permettetemi l'irriverente paragone, come etichetta ricorda un po' quella di grunge, inglobando musiciste che in effetti, suonano e compongono generi molto diversi). Il disco, dieci tracce per poco più di 30 minuti di musica, è breve ma molto intenso, eterogeneo ma con un senso comune. Può sembrare, in alcuni momenti, che la ragazza sia alla ricerca di una direzione, ma in fondo, la ricerca è già importante, un po' come si dice del viaggio anziché la destinazione. Non c'è oscurità ma incertezza, c'è inquietudine, ci sono ritmi diversi, addirittura spoken word (l'iniziale Monologue), ci sono riferimenti a grandi cantautrici, e canzoni intense ed asimmetriche. Certamente ha personalità, predilige comporre al pianoforte (mi dà questa impressione), ed è attratta da molti generi musicali, cercando di farli suoi, a suo modo. Molto interessante. 
Third album for Amanda Marina Nicole Sabouné from Sölvesborg, Sweden. We have already talked about her briefly, just to try to "cover" all the artists who, a little at a time, are included in the death gospel category (which, allow me the irreverent comparison, as a label resembles that of grunge, incorporating musicians who actually play and compose very different genres). The album, ten tracks for just over 30 minutes of music, is short but very intense, heterogeneous but with a common touch. It may seem, in some moments, that the girl is looking for a direction, but after all, the search is already important, a bit like they say about the journey rather than the destination. There is no darkness but uncertainty, there is restlessness, there are different rhythms, even spoken word (the initial Monologue), there are references to great female songwriters, and intense and asymmetrical songs. She certainly has personality, she prefers composing on the piano (she gives me this impression), and she is attracted to many musical genres, trying to make them proper, in her own way. Very interesting.

Nessun commento: