No pain. The world is a wonderful whisper for those who can listen, if necessary in silence.

20210602

Una distopia migliore

A Better Dystopia - Monster Magnet (2021)


Credo proprio che finché avranno forza e voglia di produrre dischi, i Monster Magnet di Dave Wyndorf, li ascolterò. Cosciente del fatto che non ritroverò la devastante psichedelia dei primi dischi, o il muscolare fascino di quelli più recenti, eppure qualcosa mi lega a loro, perfino quando reinterpretano i loro dischi (operazione di qualche tempo fa), oppure come in questo caso, in cui si dilettano a suonare cover di band a me quasi totalmente sconosciute, degli anni '60 e '70, che li hanno influenzati (loro, come molti altri), ponendo le basi dello space rock. Parliamo di Hawkind (come potevano mancare, superba Born to Go), ma pure di JD Blackfoot, The Scientists, The Macabre, Poo-Bah, Jerusalem, The Pretty Things, Josephus, The Cave Men, Table Scraps, Dust, Morgen, interpretati con il piglio giusto e la solita personalità, introdotte da una specie di omaggio a Dave Diamond, accademico, autore ma pure DJ radiofonico che a cavallo degli anni in questione, diffuse la conoscenza di molte di queste band.  
I really believe that as long as Dave Wyndorf's Monster Magnet have the strength and desire to produce albums, I will listen to them. Aware of the fact that I will not find the devastating psychedelia of the first records, or the muscular charm of the more recent ones, yet something binds me to them, even when they reinterpret their records (operation of some time ago), or as in this case, in they delight in playing covers of bands almost totally unknown to me, from the 60s and 70s, which influenced them (they, like many others), laying the foundations of space rock. We are talking about Hawkind (how could they be missing, superb Born to Go), but also about JD Blackfoot, The Scientists, The Macabre, Poo-Bah, Jerusalem, The Pretty Things, Josephus, The Cave Men, Table Scraps, Dust, Morgen, interpreted with the right attitude and the usual personality, introduced by a kind of homage to Dave Diamond, academic, author but also radio DJ who, at the turn of the years in question, spread the knowledge of many of these bands.

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